Majdnem teljes mértékben egyetértek veled,hiszen például egy Boeing pilótafülkéjében,a hajtómûvek indításakor érezhetõ szelíd remegést nem tudja visszaadni,valóságos élménnyé fokozni a még oly drága,Force Feedback-es joystik sem a szimulátoros programban.
A virtuális repülés szerintem olyan "mintha" érzés és ezzel egyáltalán nem akarom megsérteni a szimulátoros repülés szerelmeseit,hiszen én is közéjük számítom magamat,hanem inkább az igazi,valódi pilóták elõtt szeretnék kalapot emelni!
A megkövetelt tudás - pl.a virtuális MALEV pilótáival szemben - azonban nagyon is valóságos.
Most,hogy jó három év után,fõleg a veletek való beszélgetések hatására,újra kezdem a repülést,elõszedtem a korábbi jegyzeteimet,nos megdöbbenve tapasztaltam,hogy azok bizony kilóra is sokat nyomnának.Általános repülési ismeretek,navigáció,repülés meteorológia,forgalmazás-fónia,mûszer ismeret,típus vizsgák,stb,ezek elsajátítása igen elmélyült,koncentrált tanulást igényel.Emlékszem a kisgépes és az utasszállító vizsgáim elõtti iskola köreimre,amiket nagyon sokszor repültem végig,mire hibátlanok lettek,hiszen olyan kicsi eltérési lehetõségek voltak megadva sebességben,magasságban és irányban is (robotpilótát természetesen nem volt szabad használni),hogy nagyon kellett koncentrálni.
DE talán éppen ezért lett számomra is ez a dolog élményt adó,gyönyörûséges idõtöltés. kacsint