Repülés
Ha jössz haza, azért nézd meg mindig madridi átszállással is.
Most Ryan-nel szinte egész januárra 25 EUR (admin díjjal együtt) a Madrid-Tenerife North vagy visszafelé, novemberben meg csak 17 EUR volt. Néha a Vueling is kínál jó árakat.
Esetleg privát üzenetben is beszélhetünk ezekrõl, hogy ne untassuk a többieket. :]
Most Ryan-nel szinte egész januárra 25 EUR (admin díjjal együtt) a Madrid-Tenerife North vagy visszafelé, novemberben meg csak 17 EUR volt. Néha a Vueling is kínál jó árakat.
Esetleg privát üzenetben is beszélhetünk ezekrõl, hogy ne untassuk a többieket. :]
Eddig kártyadíjnak hívták és úgy lehetett megúszni, ha prepaid mastercard-al fizettél (pl. angol kibocsátású moneybookers vagy neteller
Gábor! De van admin díj nem? Nekem legalábbis eddig akárhányszor repültem hozzá dobta...
Memmingembõl jöttem Budra, nem fordítva. Karlsruhéba pedig mentem. Augusztus mindkettõ.
Hát, lehet, én olcsóbban nem nagyon láttam Brüsszel-TFS járatot, BUD-Brüsszel meg nekem is 2000 Ft volt, nem azon múlt.
Hát, lehet, én olcsóbban nem nagyon láttam Brüsszel-TFS járatot, BUD-Brüsszel meg nekem is 2000 Ft volt, nem azon múlt.
Ez kész...kissé vicces a dolog.
1 megállót utazni a pesti metrón is drágább.
1 megállót utazni a pesti metrón is drágább.
Pici update, még a dec. 1-tõl bevezetett admin díj sem minden esetben jön hozzá a foglaláshoz, itt van rögtön egy lementett próbafoglalás példa Brüsszelbe jan 31-én reggelre, végsõ ár: 249 HUF. :] Link
Aki akarja, most meg is veheti. Aznapra éppen a visszaút is ennyi.
Aki akarja, most meg is veheti. Aznapra éppen a visszaút is ennyi.
Akkor nem voltál elég szemfüles.
A BUD-CRL jegyeket akkor kell megvenni, amikor azok 100-600 Ft-ba kerülnek, a CRL-TFS-t pedig akkor, amikor lemegy 15-25 EUR környékére. Ez a két dolog nem egyszerre történik, tehát ügyesen kell sakkozni. Nyilván adott napra nem mûködik, de ha megválaszthatod az indulási idõt, akkor simán megy. Sajnos dec 1-tõl bármilyen kártyával foglalva 6 EUR/fõ/szektor jön hozzá a Ryan utakhoz adminisztrációs díjként, de az általad fizetett csak oda 21.000-nél még így is kihozható jóval olcsóbban. Nekünk a BUD-MAD-TFN jött ki enyhén 20E alatt oda-vissza, de a spanyol sztrájk miatt lett benne egy plusz CRL kanyar, így is csak 1-2E-el nõtt a szumma.
Lehet, hogy pont azon a napon, amikor Memmingenbe repültél velük, akkor 95% volt a LF, bár õszintén szólva ezen nagyon meglepõdnék, az a járat teljesített az összes közül a legrosszabbul. Belinkelem neked a BUD-ról induló néhány járat telítettségi statisztikáit.
Forrás: "Load factors are anna.aero s estimates based on: destatis.de and CAA UK (traffic data), and Innovata (capacity data). *Weeze (NRN): Launched 14 May."
A BUD-CRL jegyeket akkor kell megvenni, amikor azok 100-600 Ft-ba kerülnek, a CRL-TFS-t pedig akkor, amikor lemegy 15-25 EUR környékére. Ez a két dolog nem egyszerre történik, tehát ügyesen kell sakkozni. Nyilván adott napra nem mûködik, de ha megválaszthatod az indulási idõt, akkor simán megy. Sajnos dec 1-tõl bármilyen kártyával foglalva 6 EUR/fõ/szektor jön hozzá a Ryan utakhoz adminisztrációs díjként, de az általad fizetett csak oda 21.000-nél még így is kihozható jóval olcsóbban. Nekünk a BUD-MAD-TFN jött ki enyhén 20E alatt oda-vissza, de a spanyol sztrájk miatt lett benne egy plusz CRL kanyar, így is csak 1-2E-el nõtt a szumma.
Lehet, hogy pont azon a napon, amikor Memmingenbe repültél velük, akkor 95% volt a LF, bár õszintén szólva ezen nagyon meglepõdnék, az a járat teljesített az összes közül a legrosszabbul. Belinkelem neked a BUD-ról induló néhány járat telítettségi statisztikáit.
Forrás: "Load factors are anna.aero s estimates based on: destatis.de and CAA UK (traffic data), and Innovata (capacity data). *Weeze (NRN): Launched 14 May."
Kanári Brüsszelen át 20 000 alatt nehezen hozható ki Ryanairrel is. Én anno 2 hónappal hamarabb vettem meg és 21 000 volt csak oda.
Repültem Karlsruhébe illetve Memmingembe is velük, mindkettõ 95% körüli telítettséggel ment.
Repültem Karlsruhébe illetve Memmingembe is velük, mindkettõ 95% körüli telítettséggel ment.
Köszönjük a tippet, errõl a társaságról még nem is hallottam. Kristiansand innen 4 óra autózás, de ha tényleg olcsók lesznek a jegyek, akkor ezzel együtt is jó alternatívának tûnik.
Esetleg érdekes lehet nektek a flynonstop.no is, ami hamarosan beindulhat BUD-ról. Kristiansand városába repülnek majd.
Átcsábítani engem sem tudott (volna) a Ryan: az Oslo-Rygge reptér elérése az ország más részeirõl napközben is elég macerás, a budapesti járattal este 9-kor odaérkezõ utas pedig már nem is tudott aznap Oslón túlra továbbutazni... Fapados korszak ide vagy oda, a két reális lehetõség innen máig a KLM (SVG-AMS-BUD) és a Lufthansa (SVG-FRA-BUD).
Az a végsõ ár volt, nem adnak meg külön illeték nélküli árat a fapadosok, esetleg a csomagdíj jön hozzá, ha adsz fel csomagot. A wizznél még a kártyadíj is benne van a megadott árban, a Ryan-nél nincs, de cash passport ill. prepaid MC használatával az elkerülhetõ.
A Wizz Airnek is vannak érdekes repülõjegy árai. (akár csak a többi társaságnak)
Pl. Budapestrõl Milánóba december 23-án reggel 4590 Ft-ért, jan. 2-án viszont 59590 Ft-ért lehet eljutni egy felnõttnek. (illetékek nélkül)
Minden légitársaság nagyon ünnep illetve neves esemény érzékeny a jegyárak terén.
Pl. Budapestrõl Milánóba december 23-án reggel 4590 Ft-ért, jan. 2-án viszont 59590 Ft-ért lehet eljutni egy felnõttnek. (illetékek nélkül)
Minden légitársaság nagyon ünnep illetve neves esemény érzékeny a jegyárak terén.
A sok utassal legnagyobb veszteséget az eddigi napi 2 brüsszeli és milánói járat termelte és termeli, arra folyamatosan és tömegével lehetett és lehet 200-600 Ft-os áron helyet venni. Ezeket mégsem szüntetik meg (csak nagyon picit vágják vissza), pont amiatt, amit Nano ír, a direkt párhuzamos és egyidejû járatokkal a cél a wizz kinyírása (ez eddig nem igazán sikerül, igaz a wizz eleve más szegmensek felé is nyit). Piackutatást a Ryan soha nem csinál, ilyenekre deklaráltan nem költ. Bedobnak egy útvonalat, ha megy, meghagyják, ha veszteséges, igen gyorsan kiszedik.
A 7000 Ft-os ár pár héttel indulás elõtt nem olcsónak, hanem leginkább átlagosnak minõsül a Ryan-nél, még ha egyébként ez egy igen jó ár is Norvégiába. 1 hónappal megelõzõen szinte bármelyik viszonylatra lehet ennyiért jegyet venni, beleértve a marokkói és kanári célpontokat is. Az adott napra keresés persze tényleg ronthat a lehetõségeken. Az árazásuk amúgy teljesen kiszámíthatatlan, a 7 ezer Ft-os jegyed az utazásod elõtt 2 héttel lehetett éppen 2 ezer Ft-os is, aztán 2 nappal késõbb felmehetett akár 15 ezerre, majd vissza 7-re, majd az indulás elõtti napokban fel 45-re. Aki ekkor veszi a jegyet, annak muszáj venni, így azt az árat is megfizeti, ebbõl pedig jön a komoly bevétel.
A német járatok még az olcsóságuk ellenére sem tudták átcsábítani a Lufitól az üzletembereket. Meg azért nem mindegy, hogy München az tényleg München-e vagy Memmingen. Baden sem volt jó túl sok mindenre, esetleg Karlsruhe vagy Strasbourg eléréséhez lehetett használni.
A 7000 Ft-os ár pár héttel indulás elõtt nem olcsónak, hanem leginkább átlagosnak minõsül a Ryan-nél, még ha egyébként ez egy igen jó ár is Norvégiába. 1 hónappal megelõzõen szinte bármelyik viszonylatra lehet ennyiért jegyet venni, beleértve a marokkói és kanári célpontokat is. Az adott napra keresés persze tényleg ronthat a lehetõségeken. Az árazásuk amúgy teljesen kiszámíthatatlan, a 7 ezer Ft-os jegyed az utazásod elõtt 2 héttel lehetett éppen 2 ezer Ft-os is, aztán 2 nappal késõbb felmehetett akár 15 ezerre, majd vissza 7-re, majd az indulás elõtti napokban fel 45-re. Aki ekkor veszi a jegyet, annak muszáj venni, így azt az árat is megfizeti, ebbõl pedig jön a komoly bevétel.
A német járatok még az olcsóságuk ellenére sem tudták átcsábítani a Lufitól az üzletembereket. Meg azért nem mindegy, hogy München az tényleg München-e vagy Memmingen. Baden sem volt jó túl sok mindenre, esetleg Karlsruhe vagy Strasbourg eléréséhez lehetett használni.
És ezért adták/adják annyira olcsón a repülõjegyeket jó pár városba?
Bevállalják a veszteséges járatokat annak érdekében, hogy a konkurenciától átcsalogassák az utasokat?
Bevállalják a veszteséges járatokat annak érdekében, hogy a konkurenciától átcsalogassák az utasokat?
Nem rejtették annyira véka alá, hogy ki akarják/akarták nyírni a Wizz Air-t
Ja vagy úgy...szóval innen fúj a szél.
Az üdülõvárosokhoz történõ repülõjáratok szüneteltetése értelemszerû a téli idõszakban, München viszonylag közel van hazánkhoz (sokan gépkocsival jönnek-mennek).
Milyen meglepõ, hogy nem egy londoni vagy brüsszeli járatot szüntet meg.
Az üdülõvárosokhoz történõ repülõjáratok szüneteltetése értelemszerû a téli idõszakban, München viszonylag közel van hazánkhoz (sokan gépkocsival jönnek-mennek).
Milyen meglepõ, hogy nem egy londoni vagy brüsszeli járatot szüntet meg.