Repülés
Pl. BUD-BKK-BUD vagy BUD-KUL-BUD viszonylatban általában nincs köztük nagy különbség árban, ha idõben foglal az ember. Még fõidényre is vannak 120-130e huf jegyek mindegyiknél, ha akcióznak.
A DXB-BUD-DXB más tészta. Azért a helyedben alaposan meggondolnám a kényelmes 1 szektoros 777 út lecserélését. A QR A320 nem ötcsillagos élmény, ahogy írtam. Mondjuk többtízezer ft különbségnél már persze, hogy mérlegeli az ember.
A DXB-BUD-DXB más tészta. Azért a helyedben alaposan meggondolnám a kényelmes 1 szektoros 777 út lecserélését. A QR A320 nem ötcsillagos élmény, ahogy írtam. Mondjuk többtízezer ft különbségnél már persze, hogy mérlegeli az ember.
nemrég dubai-ba költöztem ciprusról, és én is szemezek a qatar-al innen, hiába jár az Emirates naponta közvetlenül 777-el. Az ok nagyon egyszerû, majd 100eft-al olcsóbb a Qatar, mint az Emi. Persze ez függ attól is mikor repülnél, de ahogy nézem, a qatar szinte mindig olcsóbb. Sokat repülök és ha csak lehet nem szeretek átszállni, fõleg nem lemondani egy közvetlen 777-rõl egy átszállásos a320/a320 javára. qatarral még sosem repültem, Emiratessel már sokat. Vicces, (vagy inkább szomorú számomra ) hogy a bp-dubai-bp sokkal olcsóbb náluk, mint a dubai-bp-dubai. Szóval, ha nincsenek felhasználható mile-jaim, mint most... lehet hogy qatar lesz ebbõl ha haza akarok menni, és nem Emi. Köszi a review-t
Szia Peti! Jó élmény volt, nagyon komfortos út, mármint a DOH-BKK szakasz. Mindkét irányba sikerült a 40. sorba helyet szerezni. Ez az alsó szint legelsõ sora, egyik oldalról a kijárat, másik oldalról a lépcsõ mellett. Az
economy osztályon ennél nyugisabb hely nincs. A hajtómûveket itt gyakorlatilag nem is hallod, a levegõztetõ a legnagyobb zaj. A képernyõk nagyok, a 3D térképek, külsõ kamerák, zene- és filmválaszték szuper. A 6-7 óra alatt egyszer szolgálnak fel fõétkezést, egyszer snacket. Italfogyasztás korlátlan, az ikszedik gint, whiskey-t vagy bordóit is ugyanazzal a természetességgel, mosollyal szervírozzák. A sztyuvik szépek, jobbára orientálisak, méltóságteljesek, professzionálisak, nyugodtak. Az ablakok hatalmasak. A kabinfények nagyban segítik a pihenést, a mosdók igen tágasak. Alapból is nagyok a terek, jókat lehet nyújtózkodni végigsétálva az economy 4 hosszú szakaszán. Az emelet elsõ részében van az elsõ osztály, mögötte a business, leghátul a premium economy, a
felsõ szint persze no-go-zone az alsó szinten utazóknak.A lábhely a sima economy osztályon, azaz a gép alsó szintjénis kényelmesen nagy és nemcsak az exit sorokban. A beszállítás 6 zóna szerint történik az economy-n, ezzelpárhuzamosan egy másik felsõ utashídon keresztül a felsõ szinten. A boarding elvileg indulás elõtt 2 órával kezdõdik és 1 órával elõtte zár, de ez persze ritkán jön össze. Miután mindenki a fedélzeten és megvan a slot is, mehet aviccesen könnyed pushback. A masszív ajtók automatikusan záródnak, közben végig szól a lágy boarding zene: Link
A fordulósugár meglepõen rövid, az az érzésed, hogy földönszinte helyben megfordul a gép. A felszálló távolság szubjektív érzet szerint is kissé hosszabb az egyéb szélestörzsûeknél. A 250km/h körüli leszálló sebesség elég alacsonynak tûnõ. A fordulók a levegõben nagyon könnyedek és elegánsak voltak.
A Qatar safety videót még mindig a Barca szolgáltatja Link
A BUD-DOH szakaszt sajnos A320 repüli, ami már kevésbéalkalmas egy 6 órás útra, legalábbis az economy-n. Viszont itt is sikerült az
exit sor, ezért volt lábhely bõven. A sztyuvik ill. a gondoskodás egyéb fokmérõi megegyeznek az A380 személyzetével.
Összefoglalva, azötcsillagos nem túlzás, ha az ember legalább business osztályon utazik , de economyban is messze veri az amerikai és európai társaságokat, ill. kb. megegyezik az Emirates ill Etihad színvonallal, azoknál talán csak hajszálnyival jobb.
economy osztályon ennél nyugisabb hely nincs. A hajtómûveket itt gyakorlatilag nem is hallod, a levegõztetõ a legnagyobb zaj. A képernyõk nagyok, a 3D térképek, külsõ kamerák, zene- és filmválaszték szuper. A 6-7 óra alatt egyszer szolgálnak fel fõétkezést, egyszer snacket. Italfogyasztás korlátlan, az ikszedik gint, whiskey-t vagy bordóit is ugyanazzal a természetességgel, mosollyal szervírozzák. A sztyuvik szépek, jobbára orientálisak, méltóságteljesek, professzionálisak, nyugodtak. Az ablakok hatalmasak. A kabinfények nagyban segítik a pihenést, a mosdók igen tágasak. Alapból is nagyok a terek, jókat lehet nyújtózkodni végigsétálva az economy 4 hosszú szakaszán. Az emelet elsõ részében van az elsõ osztály, mögötte a business, leghátul a premium economy, a
felsõ szint persze no-go-zone az alsó szinten utazóknak.A lábhely a sima economy osztályon, azaz a gép alsó szintjénis kényelmesen nagy és nemcsak az exit sorokban. A beszállítás 6 zóna szerint történik az economy-n, ezzelpárhuzamosan egy másik felsõ utashídon keresztül a felsõ szinten. A boarding elvileg indulás elõtt 2 órával kezdõdik és 1 órával elõtte zár, de ez persze ritkán jön össze. Miután mindenki a fedélzeten és megvan a slot is, mehet aviccesen könnyed pushback. A masszív ajtók automatikusan záródnak, közben végig szól a lágy boarding zene: Link
A fordulósugár meglepõen rövid, az az érzésed, hogy földönszinte helyben megfordul a gép. A felszálló távolság szubjektív érzet szerint is kissé hosszabb az egyéb szélestörzsûeknél. A 250km/h körüli leszálló sebesség elég alacsonynak tûnõ. A fordulók a levegõben nagyon könnyedek és elegánsak voltak.
A Qatar safety videót még mindig a Barca szolgáltatja Link
A BUD-DOH szakaszt sajnos A320 repüli, ami már kevésbéalkalmas egy 6 órás útra, legalábbis az economy-n. Viszont itt is sikerült az
exit sor, ezért volt lábhely bõven. A sztyuvik ill. a gondoskodás egyéb fokmérõi megegyeznek az A380 személyzetével.
Összefoglalva, azötcsillagos nem túlzás, ha az ember legalább business osztályon utazik , de economyban is messze veri az amerikai és európai társaságokat, ill. kb. megegyezik az Emirates ill Etihad színvonallal, azoknál talán csak hajszálnyival jobb.