Repülés
Egyáltalán nem voltál félreérthető.
Én azért remélem, hogy a Boeing vezérkar félre tudja tenni gőgösségét és ha tényleg komoly hibák vannak ennél a típusnál, tesznek ellene.
Én nem értek a dolgokhoz, de érdekel a téma. Szívesen olvasok mindenféle repüléssel kapcsolatos dologról. Rövid időn belül két hasonló szerencsétlenség ugyanazon típusnál elfogadhatatlanul sok.
Én azért remélem, hogy a Boeing vezérkar félre tudja tenni gőgösségét és ha tényleg komoly hibák vannak ennél a típusnál, tesznek ellene.
Én nem értek a dolgokhoz, de érdekel a téma. Szívesen olvasok mindenféle repüléssel kapcsolatos dologról. Rövid időn belül két hasonló szerencsétlenség ugyanazon típusnál elfogadhatatlanul sok.
Sajnálom, ha félreérthető voltam, igazából elsősorban csak a véleményeket akartam összefoglalni bár az én véleményem is ez
De nem ez lenne az első eset, hogy a gép űbereli a pilótákat, lásd Airbus A320-111, Air France, az első olyan széria, amit fly-by-wire-rendszerrel láttak el. Nem is hagyta, hogy a pilóták azt csinálják, amit akarnak (áthúzás alacsony magasságon és átstartolás kiengedett futóművel - a gép ebből azt a következtetést vonta le, hogy le akarnak szállni, és istennek nem engedte működtetni a magassági kormányt, minek következtében a gép "átesett", azaz leszakadt az áramlás és egy erdőbe zuhant).
Úgy 30 éve foglalkozom mélyrehatóan a repüléssel, nagybátyám fertőzött meg, aki vadászpilóta majd repülőgép-tervezőmérnők (ezredes ) volt (ez is egy érdekes történet, egyszer talán leírom ).
De nem ez lenne az első eset, hogy a gép űbereli a pilótákat, lásd Airbus A320-111, Air France, az első olyan széria, amit fly-by-wire-rendszerrel láttak el. Nem is hagyta, hogy a pilóták azt csinálják, amit akarnak (áthúzás alacsony magasságon és átstartolás kiengedett futóművel - a gép ebből azt a következtetést vonta le, hogy le akarnak szállni, és istennek nem engedte működtetni a magassági kormányt, minek következtében a gép "átesett", azaz leszakadt az áramlás és egy erdőbe zuhant).
Úgy 30 éve foglalkozom mélyrehatóan a repüléssel, nagybátyám fertőzött meg, aki vadászpilóta majd repülőgép-tervezőmérnők (ezredes ) volt (ez is egy érdekes történet, egyszer talán leírom ).
Rövid időn belül a második, szinte vadonatúj Boeing 737 MAX zuhant le ma, ezúttal az Ethiopian gépe (elég jó légitársaság). Pár hónapja az indonéz Lion Air ugyanilyen (szintén új) gépe zuhant le. A mai esetnél is nyilvánvaló, hogy a gép nem tudott felemelkedni, pár percig küzdöttek még a pilóták, de esélyük sem volt... Egyre több jelentés van a neten, miszerint a MAX egy elkapkodott, kiforratlan konstrukció, melyet olyan mértékben befolyásol a szoftver, hogy a pilótáknak sokszor nincs módjuk beavatkozni. És a szoftver megbízhatatlan...