Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Visszatérve a témához, néhány konkrét javaslat
- Fuji XT 20 az XF18-55-ös kitüveggel, nagyon jó; hozzá egy plusz üveg (akár az XC-szériábol), és még mindig büdzsén belül vagy.
- Canon M5 (a II még mindig nincs kint), akármelyik üveggel (nem vagyok Canon-fan )
- Sony A6500 pl. a 18-135-tel
-... és pl. egy mikro43? Pana vagy Oly ízlés szerint, kellemes üvegekkel, nagyon jó képminőséggel? Olympus OM-D EM5II plusz M.Zuiko 12-40/2,8 vagy 14-150II pl. super. Vagy a Pana Lumix G9 a 12-60-nal.
Vagy, vagy, vagy...
- Fuji XT 20 az XF18-55-ös kitüveggel, nagyon jó; hozzá egy plusz üveg (akár az XC-szériábol), és még mindig büdzsén belül vagy.
- Canon M5 (a II még mindig nincs kint), akármelyik üveggel (nem vagyok Canon-fan )
- Sony A6500 pl. a 18-135-tel
-... és pl. egy mikro43? Pana vagy Oly ízlés szerint, kellemes üvegekkel, nagyon jó képminőséggel? Olympus OM-D EM5II plusz M.Zuiko 12-40/2,8 vagy 14-150II pl. super. Vagy a Pana Lumix G9 a 12-60-nal.
Vagy, vagy, vagy...
Tényleg csak szubjektív az ok, nincs mentségem rá.
Kompaktról (G15) váltanék, mert már rég kinőttem, meg el is ment már mellette a piac.
Leginkább a természetfotózás érdekel, az is főleg a víz alatt. Mondjuk ehhez elég lenne egy frissebb kompakt, pl G7X II illetve az idén érkező III. Ezen felül turistáskodáshoz, és sportfotózáshoz használom leginkább. Ez utóbbi igényli leginkább a második obit, ehhez nem elég a kompakt gép. Na persze a többihez sem, ha komolyan gondolja a 'zember. Már pedig … úgy érzem lenéztem a lejtőre, ami nem is tűnik se hosszúnak se meredeknek, pedig de.
Kompaktról (G15) váltanék, mert már rég kinőttem, meg el is ment már mellette a piac.
Leginkább a természetfotózás érdekel, az is főleg a víz alatt. Mondjuk ehhez elég lenne egy frissebb kompakt, pl G7X II illetve az idén érkező III. Ezen felül turistáskodáshoz, és sportfotózáshoz használom leginkább. Ez utóbbi igényli leginkább a második obit, ehhez nem elég a kompakt gép. Na persze a többihez sem, ha komolyan gondolja a 'zember. Már pedig … úgy érzem lenéztem a lejtőre, ami nem is tűnik se hosszúnak se meredeknek, pedig de.
Nagyon jó dolog a márkahűség, de van pontos oka is, vagy csak elvi?
Pont az általad felhozott indok miatt kényszerülsz most váltásra, ha MILC mellett döntesz Ha meg APSC, akkor kétségtelenül nem jársz rosszul ha maradsz a hűségnél Ebből a büdzsévől egy nagyon jó szettet össze lehet hozni (APSC-ről beszélek) ha egy utazózoomos kit obit, és egy portré, vagy nagylátós üveget (nem írtad mit is fotózól szívesen) vagy más speckó obit választasz mellé.
A szakmai részt leírta Nyuli
Pont az általad felhozott indok miatt kényszerülsz most váltásra, ha MILC mellett döntesz Ha meg APSC, akkor kétségtelenül nem jársz rosszul ha maradsz a hűségnél Ebből a büdzsévől egy nagyon jó szettet össze lehet hozni (APSC-ről beszélek) ha egy utazózoomos kit obit, és egy portré, vagy nagylátós üveget (nem írtad mit is fotózól szívesen) vagy más speckó obit választasz mellé.
A szakmai részt leírta Nyuli
Nem akartam a túl sok információval elterelni a valós véleményeket.
Valóban létezik az az ársáv, ahol nem nagy különbség a FF és a MILC között, de ott a FF-ből korábbi cuccokat kapsz. Én viszont legalább egy kis ideig szeretnék "state of the art" lenni.
A magam eszéből én is inkább a MILC-ek felé húzok, én is ott látom a jövőt, de kíváncsi vagyok a fotószakik meglátására is. Tehát itt kaptam egy megerősítést.
A Sony A7 II azzal az obival kb 450 e HUF itthon, árban az még bele is férne, de van má' III is, és az már nem ez a kategória. Az új FF vázak egy (két) jó obival már 7 számjegyű összeget takarnak. Annyira azért nem fotózok.
Meg aztán van is egy kis szubjektív bajság, mivel a Canon felé szimpatizálok, és hát bizony ők vannak a legjobban lemaradva a MILC vázakkal.
Most épp alig várom, hogy milyen lesz az M5 II. Az M50 már ügyes kis masina, de annál egy kissé többre vágyom. (?)
Valóban létezik az az ársáv, ahol nem nagy különbség a FF és a MILC között, de ott a FF-ből korábbi cuccokat kapsz. Én viszont legalább egy kis ideig szeretnék "state of the art" lenni.
A magam eszéből én is inkább a MILC-ek felé húzok, én is ott látom a jövőt, de kíváncsi vagyok a fotószakik meglátására is. Tehát itt kaptam egy megerősítést.
A Sony A7 II azzal az obival kb 450 e HUF itthon, árban az még bele is férne, de van má' III is, és az már nem ez a kategória. Az új FF vázak egy (két) jó obival már 7 számjegyű összeget takarnak. Annyira azért nem fotózok.
Meg aztán van is egy kis szubjektív bajság, mivel a Canon felé szimpatizálok, és hát bizony ők vannak a legjobban lemaradva a MILC vázakkal.
Most épp alig várom, hogy milyen lesz az M5 II. Az M50 már ügyes kis masina, de annál egy kissé többre vágyom. (?)
Huhh
A feladatleírás gyakorlatilag elégtelen, de lássuk Az apsc és az ff között árban ma már nincs akkora különbség, de tudni kéne, hogy mennyit szánsz rá. Én alapvetően egy tükörmentest javasolnék, kisebbek, könnyebbek és ha csak nem akarsz 500 mm-rel madarazni, akkor bizony "jobbak", mert ez jövő, és ezt a nagyok is belátták már (Canon és Nikon is kijött egy ff MILC-cel). Nekem már csak madarazáshoz van tükrös gépem. Egy ff MILC Sony A7II 28-75-ös üveggel 1000 euró körül mozog, és ez már egy nagyon jó gép. Apsc-ben is jó a választék, Fuji (csodás üvegekkel) és Sony (mindkettő MILC) lenne itt a javaslatom.
De télleg tunni kéne, hogy mennyibe fájhat
A feladatleírás gyakorlatilag elégtelen, de lássuk Az apsc és az ff között árban ma már nincs akkora különbség, de tudni kéne, hogy mennyit szánsz rá. Én alapvetően egy tükörmentest javasolnék, kisebbek, könnyebbek és ha csak nem akarsz 500 mm-rel madarazni, akkor bizony "jobbak", mert ez jövő, és ezt a nagyok is belátták már (Canon és Nikon is kijött egy ff MILC-cel). Nekem már csak madarazáshoz van tükrös gépem. Egy ff MILC Sony A7II 28-75-ös üveggel 1000 euró körül mozog, és ez már egy nagyon jó gép. Apsc-ben is jó a választék, Fuji (csodás üvegekkel) és Sony (mindkettő MILC) lenne itt a javaslatom.
De télleg tunni kéne, hogy mennyibe fájhat
A súly zavart engem eddig a legkevésbé
Régen mini kompakttal kezdtem, 1,6"-os kijelzővel, 3x-os zommal. Hogy mire volt jó? Megtanulni fényképezni. Olyanokra gondolok itt, mint pl a komponálás legalapvetőbb szabályai. Aztán rájöttem, hogy mindent amit lehetett elértem agéppel, így váltottam egy Canon kompaktra. Szuper kis gép volt, rengeteg hasznos funkcióval, de elkezdtek zavarni a határai, a rengeteg kompromisszum ami nélkül ez a kategória használhatatlan. Hm... váltottam bridge gépre. Na itt már minden egyben volt, megvolt az összes olyan funkció, ami egy tükrös gépben, a manuál fokusz (fókuszgyűrűvel) a rengeteg hasznos funkció, volt hozzá csillivilli 30x-os zoom, DE... csak nem akartak összejönni azok a bizonyos képek, amikről álmodtam. És akkor rájöttem!
Ez az egész hókuszpókusz, mit sem ér, ha nincs egy megfelelő méretű érzékelő a gépben. A zaj, az szoftveres simítások elviszik mindazt, amiért az ember anniyt dolgozott. Nincs meg a várt élesség, zajmentesség, végtelen öröm, amikor visszanézi az ember a képeit.
Ezért váltottam Tükörreflexes gépet vettem hosszú spórolás után. Egy alapobjektívvel (18-105)
A különbség kimondhatatlan
Mindezt nem azért írom le, hogy eszed ágában ne legyen tükrösön kívül mást megvenni, hiszen minden egyes lépcsőfoknak iszonyatosan örültem a történetben, csupán arra akarok rávilágítani, hogy nem igazán tudsz majd rosszul dönteni abban a kategóriában amit most szeretnél. Csak majd ne lepődj meg, ha egy idő után elfognak majd olyan érzések, amikről írtam.
Én a helyedben egész biztos a Brenya által is ajánlott nagyobb érzékelős gépek között nézelődnék, és hagynám a fenébe az ultrahipermega zoomos gépeket...
Régen mini kompakttal kezdtem, 1,6"-os kijelzővel, 3x-os zommal. Hogy mire volt jó? Megtanulni fényképezni. Olyanokra gondolok itt, mint pl a komponálás legalapvetőbb szabályai. Aztán rájöttem, hogy mindent amit lehetett elértem agéppel, így váltottam egy Canon kompaktra. Szuper kis gép volt, rengeteg hasznos funkcióval, de elkezdtek zavarni a határai, a rengeteg kompromisszum ami nélkül ez a kategória használhatatlan. Hm... váltottam bridge gépre. Na itt már minden egyben volt, megvolt az összes olyan funkció, ami egy tükrös gépben, a manuál fokusz (fókuszgyűrűvel) a rengeteg hasznos funkció, volt hozzá csillivilli 30x-os zoom, DE... csak nem akartak összejönni azok a bizonyos képek, amikről álmodtam. És akkor rájöttem!
Ez az egész hókuszpókusz, mit sem ér, ha nincs egy megfelelő méretű érzékelő a gépben. A zaj, az szoftveres simítások elviszik mindazt, amiért az ember anniyt dolgozott. Nincs meg a várt élesség, zajmentesség, végtelen öröm, amikor visszanézi az ember a képeit.
Ezért váltottam Tükörreflexes gépet vettem hosszú spórolás után. Egy alapobjektívvel (18-105)
A különbség kimondhatatlan
Mindezt nem azért írom le, hogy eszed ágában ne legyen tükrösön kívül mást megvenni, hiszen minden egyes lépcsőfoknak iszonyatosan örültem a történetben, csupán arra akarok rávilágítani, hogy nem igazán tudsz majd rosszul dönteni abban a kategóriában amit most szeretnél. Csak majd ne lepődj meg, ha egy idő után elfognak majd olyan érzések, amikről írtam.
Én a helyedben egész biztos a Brenya által is ajánlott nagyobb érzékelős gépek között nézelődnék, és hagynám a fenébe az ultrahipermega zoomos gépeket...