Légköroptika
Hm, elviekben igen, gyakorlatban azonban valóban a szárnyvégeken (esetleg a flap-mechanika áramvonalazó burkolatának végén) alakul ki, és - fontos - mindig látszik némi örvénylés, pl: Link
Igen, ezen a képen egyértelmû. Viszont pont ott alakulhat ki az egyik örvény is: Link
Nagyjából odaírtam, hogy mi micsoda a képen, mert elég rosszul látszik. A fehér folton átmenõ nagy X az antiszoláris, illetve diffúz ívek találkozása. Link
Ezen jól látod, ez egy fuel dumping: Link Ugyanott van az áramlás, mint a képeden.
Azt elvileg csak vészhelyzetben alkalmazzák (leszállási tömeg csökkentése, ha nem sikerült "elrepülni" az üzemanyagot), de a gyakorlatban is láttam már, holott a gép (rajta ültem) nem volt vészhelyzetben, nekem legalábbis nem tünt fel
Azonkívül furi, hogy nem igazán a szárnyvégen van, hanem a flap közelében; pláne winglet esetén ott (is) kellene lennie vortexnek, elvileg.

Azonkívül furi, hogy nem igazán a szárnyvégen van, hanem a flap közelében; pláne winglet esetén ott (is) kellene lennie vortexnek, elvileg.
Szerinted inkább üzemanyagleeresztés? Írtam közben a repülõs fórumra is.
Köszi, Nyuli!
Mutatok még valami izgalmasat. Úgy tûnik sikerült elcsípni valami ritkát. A halo guruk már megnézték a fotókat, és szerintük is alsó parhélikus kör, alellennap és alsó diffúz ívek vannak rajta.
Link - nagyon szûrve
Link - szûretlen
Összehasonlításul pár kép, ahol erõsen látszik a jelenség: Link és Link
A jelenség Nola tavalyi fehér foltjához köthetõ, most megy a nagy tanakodás. A sok szín azért látszik a repcsi ablakán, mert fenthagytam a polárszûrõt.
Mutatok még valami izgalmasat. Úgy tûnik sikerült elcsípni valami ritkát. A halo guruk már megnézték a fotókat, és szerintük is alsó parhélikus kör, alellennap és alsó diffúz ívek vannak rajta.
Link - nagyon szûrve
Link - szûretlen
Összehasonlításul pár kép, ahol erõsen látszik a jelenség: Link és Link
A jelenség Nola tavalyi fehér foltjához köthetõ, most megy a nagy tanakodás. A sok szín azért látszik a repcsi ablakán, mert fenthagytam a polárszûrõt.