Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Hogy már én is belekotyogjak!
Nekem meg az a meglátásom, hogy egyszerûen eldurrantott három képet tesztképpen, mit is tud a gép, mindenféle "mûvészi" tudatos beállítás nélkül!
A makrónál annyi, hogy valóban lehetett volna szûkebbre venni a rekeszt, nem kicsivel mivel a virág a kép fõ témája, így ha bal oldalon kapott volna helyet sokkal hangsúlyosabb lenne!
A másik kettõ kép esetében: ahogy Palui is írta, sajnos ellenfényben ez a helyzet! Mivel a fényképezõgépeknek (most ne említsük a több százezer-milliós értékû gépeket) megközelítõleg sem olyan nagy a dinamikai tartományuk, mint az emberi szemnek, így marad a HDR-technika!
Mindezektõl függetlenül szép képek!
Nekem meg az a meglátásom, hogy egyszerûen eldurrantott három képet tesztképpen, mit is tud a gép, mindenféle "mûvészi" tudatos beállítás nélkül!
A makrónál annyi, hogy valóban lehetett volna szûkebbre venni a rekeszt, nem kicsivel mivel a virág a kép fõ témája, így ha bal oldalon kapott volna helyet sokkal hangsúlyosabb lenne!
A másik kettõ kép esetében: ahogy Palui is írta, sajnos ellenfényben ez a helyzet! Mivel a fényképezõgépeknek (most ne említsük a több százezer-milliós értékû gépeket) megközelítõleg sem olyan nagy a dinamikai tartományuk, mint az emberi szemnek, így marad a HDR-technika!
Mindezektõl függetlenül szép képek!
Ha már ennyire részletesen elemezted a képeket, akkor én is hozzáteszek valamit.
Az elsõ kép homályos voltát nem tudom mire érted. Ha a háttérre, akkor az csak elõny. Mert nagyon szépen, zajmentesen, teljesen homogén módon mosta el a számunkra lényegtelen infókat rejtõ hátteret. A fõtéma homályossága pedig a nagyon kis mélységélességbõl adódik. Itt valóban lehetett volna talán egy kicsivel szûkebb rekeszt alkalmazni. Összességében nekem inkább a kivágattal vannak bajaim, de ez meg legyen az én bajom. Túlságosan jobbra tolódott a hangsúly. De mivel ezeket "szárnypróbálgatásnak tette be Zoli, egy szavunk nem lehet
A 2. -3. képen megjelenõ "sötét elõtér" részben az ellenfényben történõ fényképezésbõl ered, mivel a fénymérõ megkapja a nagy fénydózist, és így korrigál. Ez nem feltétlenül hiba, hiszen lehet így van megkomponálva a kép. A másik lehetõség, hogy talán csak sejtetni akarta velünk hogy mi is lehet ott, az így csupán sziluettekként megjelenõ elõtérben.
Ha pedig azt szeretnénk, hogy a naplemente által megvilágított felhõzet se égjen ki, és az elõtér se maradjon sötét, akkor vagy a HDR technikához, vagy egy fotóbolthoz kell fordulnunk. Ez utóbbi esetben több százezer forinttal a zsebünkben, egy nagy dinamikatartománnyal rendelkezõ profi váz megvásárlásának a szándékával
Az elsõ kép homályos voltát nem tudom mire érted. Ha a háttérre, akkor az csak elõny. Mert nagyon szépen, zajmentesen, teljesen homogén módon mosta el a számunkra lényegtelen infókat rejtõ hátteret. A fõtéma homályossága pedig a nagyon kis mélységélességbõl adódik. Itt valóban lehetett volna talán egy kicsivel szûkebb rekeszt alkalmazni. Összességében nekem inkább a kivágattal vannak bajaim, de ez meg legyen az én bajom. Túlságosan jobbra tolódott a hangsúly. De mivel ezeket "szárnypróbálgatásnak tette be Zoli, egy szavunk nem lehet
A 2. -3. képen megjelenõ "sötét elõtér" részben az ellenfényben történõ fényképezésbõl ered, mivel a fénymérõ megkapja a nagy fénydózist, és így korrigál. Ez nem feltétlenül hiba, hiszen lehet így van megkomponálva a kép. A másik lehetõség, hogy talán csak sejtetni akarta velünk hogy mi is lehet ott, az így csupán sziluettekként megjelenõ elõtérben.
Ha pedig azt szeretnénk, hogy a naplemente által megvilágított felhõzet se égjen ki, és az elõtér se maradjon sötét, akkor vagy a HDR technikához, vagy egy fotóbolthoz kell fordulnunk. Ez utóbbi esetben több százezer forinttal a zsebünkben, egy nagy dinamikatartománnyal rendelkezõ profi váz megvásárlásának a szándékával
Szia! Megnéztem a három fotót, de nekem nem annyira szépek. Nem tudom, esetleg a monitorom túl kontrasztos, vagy ezek a nagy gépek ilyeneket csinálnak?
Elsõ kép; részben makró,közeli, de homályos.A kék színt legnehezebb élesben leképezni.
A másik kettõ; tájkép,naplemente már jobb, de az elõtér sötét,fekete szinte,lehangoló benyomást kelt, mint ha temetõben állnál. Mellesleg ezt veszem észre Felhõcske naplementés képeiben is, túl komor, dinamika szegény.Valahogy nekem nem természetesen hat a sötét altalaj,növényzet.
Mondom, csak az én látásom ez, nem vagyok szaki.
Elsõ kép; részben makró,közeli, de homályos.A kék színt legnehezebb élesben leképezni.
A másik kettõ; tájkép,naplemente már jobb, de az elõtér sötét,fekete szinte,lehangoló benyomást kelt, mint ha temetõben állnál. Mellesleg ezt veszem észre Felhõcske naplementés képeiben is, túl komor, dinamika szegény.Valahogy nekem nem természetesen hat a sötét altalaj,növényzet.
Mondom, csak az én látásom ez, nem vagyok szaki.