Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Szívembõl szóltál, a minõség... Valahogy háttérbe szorult és nem csak a fotózásban. Mintha egy beépített idõkapcsoló lenne a mai kütyükben, ami egy idõ után garantálja a cserét, mert javítani nem lehet, vagy csak akkora összegért, amiért inkább újat veszel. Nicsak, hiszen éppen ez a cél. És ez nem csak a viszonylag olcsóbb elektronikai cuccokra érvényes, itt vannak pl. a négykerekûek. Mindig eszembe jut, amikor egy csilivili csodát látok huszoniksz millióért, hogy "Na, ez vajon kihúzza-e addig, amíg pl. egy W123", hogy márkát ne mondjak.
Igen, az a baj, hogy a mai innovációk többsége igen rövid idõtartamra van tervezve, ill. rövid ideig él. Annó a gyártok azon versenyeztek, hogy ki tud jobb minõséget gyártani egyazon típusú termékbõl. Ma meg, hogy ki tud újabbat. Igazából én sem látok fejölõdési lehetõséget - legalábbis látványosat nem. Viszon minõségi javulást mindenképpen meg lehetne célozni. A szenzorzaj látványos csökkentése (nem szoftveres), az autofókusz-rendszer továbbfejlesztése. Ja, hogy ez unalmas? Nem baj - a fotózás régen (aki ugye amerikai elnök is volt) nem volt ennyire tömegsport és emiatt aztán nagyobb volt a becsülete. A képek minõségérõl (nem technikai, hanem tartalmi értelemben). Ma egy hiperszuper Niksonon DA000D státuszszimbólum, "mert meg tudom venni". Hogy aztán csak automata módban fényképez vele? Kit érdekel...
Na jó, nem morgok
Na jó, nem morgok
Éppen most töri a sok marketinges az agyát, hogy mi a jó búbánatot kéne még belepasszírozni a DSLR gépekbe. Bukófrekvenciás homálytizedelõ még nincs egyikben sem, pedig legalább annyira fontos lenne, mint a vigyió.
szerk: ha belegondoltok, nagyjából elfogytak az értelmes (!) fejlesztési lehetõségek, a pixelszám egekbe tornázásának nincs sok értelme, más meg nem nagyon maradt. A sok gépen belüli feldolgozási lehetõség, meg wifi, meg öreganyám térgye kalácsa csak a technika b..... bocs, õrülteknek érdekes meg egy szûk rétegnek a profik közül, akiknek fontos, hogy a képek néhány másodperc alatt a szerkesztõségben legyenek. Ezeket a funkciókat hétköznapi halandó sosem fogja használni, ezek abban a közegben kimerítik a parasztvakítás fogalmát.
szerk: ha belegondoltok, nagyjából elfogytak az értelmes (!) fejlesztési lehetõségek, a pixelszám egekbe tornázásának nincs sok értelme, más meg nem nagyon maradt. A sok gépen belüli feldolgozási lehetõség, meg wifi, meg öreganyám térgye kalácsa csak a technika b..... bocs, õrülteknek érdekes meg egy szûk rétegnek a profik közül, akiknek fontos, hogy a képek néhány másodperc alatt a szerkesztõségben legyenek. Ezeket a funkciókat hétköznapi halandó sosem fogja használni, ezek abban a közegben kimerítik a parasztvakítás fogalmát.
Én csak az SLR-ekrõl írtam A többi kategóriában nagy a mozgás, persze.
De pl. a Sony, Panasonic, Olympus, Samsung mind-mind hoztak (nem kis) újdonságokat. A Nikon még hiányzik, de szerintem a D90 utódja a 60D felett lesz. No de majd kiderül...
A Canon ugyanúgy állóvíz (az SLR-ek tekintetében), mint a többi nagy, sajnos. Ha megnézed a többieket, igazi fejlesztés nem volt, igazán érdekes gépek nem jöttek ki. Talán az lehet a helyzet, hogy a DSLR-piac kissé telített. Az én szememben továbbra is hatalmas szálka a DSLR-ekbe beletömött videofunkció - megfizettetik velem, holott nekem nincs is szükségem rá. Tök jó, hogy az analóg kameráimban nincs videó
Az L-objektívek elsõ látásra ígéretesek, de pl. kár, hogy a 70-300 L miatt vélhetõen kiveszik a piacról a sima 70-300-at - az új pedig 1300 euróba fog fájni. Amire nagyon kíváncsi vagyok, az a 8-15 L halszem-zoom
Az L-objektívek elsõ látásra ígéretesek, de pl. kár, hogy a 70-300 L miatt vélhetõen kiveszik a piacról a sima 70-300-at - az új pedig 1300 euróba fog fájni. Amire nagyon kíváncsi vagyok, az a 8-15 L halszem-zoom