Földtan
Pontosítok: 6 km!
---
672. 2010-04-19 13:16:06 (akidobos): " nyár nélküli év is esélyes lehet": az állítást teljesen kétlem! Ehhez a vulkáni hamufelhõnek át kellett volna törnie a tropopauzát, errõl nincs szó. Mivel az anyag a troposzférában van, ezért az ún. nedves ülepedéssel viszonylag hamar kiürül (megjegyzem a vulkán közelében száraz ülepedéssel ülepedett ki a vulkáni anyag). Amit egyes bulvár cikkek állítanak - jórészt - megalapozatlan pletykákból születnek a nép bolondítására.
---
672. 2010-04-19 13:16:06 (akidobos): " nyár nélküli év is esélyes lehet": az állítást teljesen kétlem! Ehhez a vulkáni hamufelhõnek át kellett volna törnie a tropopauzát, errõl nincs szó. Mivel az anyag a troposzférában van, ezért az ún. nedves ülepedéssel viszonylag hamar kiürül (megjegyzem a vulkán közelében száraz ülepedéssel ülepedett ki a vulkáni anyag). Amit egyes bulvár cikkek állítanak - jórészt - megalapozatlan pletykákból születnek a nép bolondítására.
Akkor még nagyobbat koppannál Newton szerint. Na hol vannak azok a csillagmotoros dugattyús gépek, amik nyestetve az erdõk, sziklák felett azért mégis reppennek.( Addig míg a légszürõ elnemdugul és a gyertya benemslusszol.) És talán a "könnyû" rep.benzin jobban elég, mint a fuxos kerozin.
Én amellett lennék, hogy csak hamuzzon tovább egy ideig Jobb a madárkákat hallgatni, mint a vasmadarakat Bár nem mintha a vulkánt érdekelné a véleményem
Én magasabban repülnék, ha menni kellene.
És persze ha ezt a gép is megengedi.
A hamu jelentõs része 10 km alatt van.
És persze ha ezt a gép is megengedi.
A hamu jelentõs része 10 km alatt van.
Igen. Hát nyilván ha rendelkezésre állnak megbízható, részletes adatok, ennek alapján útnak indulhatnak. Meg, ha alacsonyabban repülnek, az is megoldás lehet.
Mindenesetre hõsünk továbbra is rendületnelül hamuzik.
Mindenesetre hõsünk továbbra is rendületnelül hamuzik.
Igen, erre gondoltam én is
Áki: Ma Niki Lauda személyesen elvezette az egyik utasszállítóját Bécsbõl Salzburgba, és az AUA is küldött egy gépet két igazgatóval a fedélzeten Grazba - egyik gépen sem mutatkoztak a hamu nyomai. Ellenben a Sonnblick-en, 3000 m magasban továbbra is mérhetõ a hamu jelenléte (folyamatosan mérik ott), a mai nap folyamán csökkenõ mennyiségben.
Áki: Ma Niki Lauda személyesen elvezette az egyik utasszállítóját Bécsbõl Salzburgba, és az AUA is küldött egy gépet két igazgatóval a fedélzeten Grazba - egyik gépen sem mutatkoztak a hamu nyomai. Ellenben a Sonnblick-en, 3000 m magasban továbbra is mérhetõ a hamu jelenléte (folyamatosan mérik ott), a mai nap folyamán csökkenõ mennyiségben.
A németek megnyitották ugyan a légteret, de úgy látszik, egy óra múlva ismét lezárják, egy újabb, komoly "adag" hamu indult el DK felé.
Ismét megmutatkozik, mennyire a természettõl függünk... és még mindig nem fogtuk fel, hogy úgy kéne élnünk és berendezkednünk, hogy ne legyünk kiszolgáltatva pl. a repülés leállításával adódó problémáknak. Ha egy teljes hétig áll a légiközlekedés, az kb. 1 milliárd euró veszteséget jelent a légitársaságoknak, két hét esetén már az egész gazdaságra komoly hatással lehet, egy hónap esetén pedig sok légitársaság komplett csõdbe mehet, rengeteg gazdasági ágazatra komoly csapást jelent, tömeges elbocsátások, stb. Egyszer csak megtanuljuk.
Ismét megmutatkozik, mennyire a természettõl függünk... és még mindig nem fogtuk fel, hogy úgy kéne élnünk és berendezkednünk, hogy ne legyünk kiszolgáltatva pl. a repülés leállításával adódó problémáknak. Ha egy teljes hétig áll a légiközlekedés, az kb. 1 milliárd euró veszteséget jelent a légitársaságoknak, két hét esetén már az egész gazdaságra komoly hatással lehet, egy hónap esetén pedig sok légitársaság komplett csõdbe mehet, rengeteg gazdasági ágazatra komoly csapást jelent, tömeges elbocsátások, stb. Egyszer csak megtanuljuk.