Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Uhh, a "híres" Super-Q-Gigantar
Egyetlen darab készült belõle, 1966-ban, a Carl Zeiss cég Photokina kiállítási standjára. Akkoriban a japán gyártók szinte harcban álltak egymással, hogy ki tudja a normál gyújtótávon, azaz 40-50 mm körül a legfényerõsebb üveget elkészíteni. A szériagyártmányok közül a Canon 50/0,95 gyõzött végül. A Zeiss Ikon értékesítési stratégái - megviccelni akarván a konkurrenciát - egy sima kondenzorlencsét ültettek egy megfelelõ foglalatba, az aljára pedig a Contarex-kamera máig egyedi bejonettjét szerelték (ilyen kamerám van nekem is ). Megnevezésként ráírták a Super-Q-Gigantar nevet, aholis a "Q" a német Quatsch, azaz hülyeség rövidítése (ez nem vicc!). Viszont ezzel akarták nevetségessé tenni a konkurrens "gigantikusan fényerõs" objektívek lekepezési minõségét - ez a minõség tényleg elég szánalmas volt akkoriban. Hát, ennyi az üveg története
Egyetlen darab készült belõle, 1966-ban, a Carl Zeiss cég Photokina kiállítási standjára. Akkoriban a japán gyártók szinte harcban álltak egymással, hogy ki tudja a normál gyújtótávon, azaz 40-50 mm körül a legfényerõsebb üveget elkészíteni. A szériagyártmányok közül a Canon 50/0,95 gyõzött végül. A Zeiss Ikon értékesítési stratégái - megviccelni akarván a konkurrenciát - egy sima kondenzorlencsét ültettek egy megfelelõ foglalatba, az aljára pedig a Contarex-kamera máig egyedi bejonettjét szerelték (ilyen kamerám van nekem is ). Megnevezésként ráírták a Super-Q-Gigantar nevet, aholis a "Q" a német Quatsch, azaz hülyeség rövidítése (ez nem vicc!). Viszont ezzel akarták nevetségessé tenni a konkurrens "gigantikusan fényerõs" objektívek lekepezési minõségét - ez a minõség tényleg elég szánalmas volt akkoriban. Hát, ennyi az üveg története