Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
NEkem csak a két Minolta üvegem olyan, hogy a végállás a végtelen, az összes többin máshol van...
Igen, sõt általában nem egyenlõ, én bejelöltem az obin.
---
más...
Ezek tényleg nem normálisak... hehe
---
más...
Ezek tényleg nem normálisak... hehe
Állatok! Hogy teszi a nagy 500mm-es telét a háromlábúra! xDDD Meg eldobja a vakut. ááá én ezen besírtam!
Igen, csak nem minden obinál egyenlõ a végtelen a végállással.
______________________
Más:
Link
:-))))))))))))))))))))))
______________________
Más:
Link
:-))))))))))))))))))))))
Felhõ & villámfotóknál mindig manual fókuszt a végtelenbe tekerve alkalmazok... Nincs is értelme más beállítást használni ilyenkor, bár kompaktok esetében nem tudom, van-e rá lehetõség...
szerk.: Van nekem egy Canon SX120 Canon kompaktom is, az tudja
szerk.: Van nekem egy Canon SX120 Canon kompaktom is, az tudja
Hát igen, én is ezt próbáltam leírni röviden, bár én eget többnyire legnagyobb látószögben fotózok (18 mm). Szerencsésebb esetekben: "Pont jól lehet fókuszálni azzal a toronnyal."
Egyébként az elsõ néhány kép vagy ki fog égni, vagy túl sötét lesz, ezt elõre mondom. Kis játék kell, amíg elõállnak a jó beállítások.
galervin93: valóban nem írtam, a második bekezdést teljesen általános fényviszonyok között értettem, szóval ott viszont többnyire nem szûk rekeszt használok. Sõt, nappal általában mindig a lehetõ legrövidebb záridõ a cél nálam, hogy a 120-szal rohanó vonatok se mozduljanak be.
Egyébként az elsõ néhány kép vagy ki fog égni, vagy túl sötét lesz, ezt elõre mondom. Kis játék kell, amíg elõállnak a jó beállítások.
galervin93: valóban nem írtam, a második bekezdést teljesen általános fényviszonyok között értettem, szóval ott viszont többnyire nem szûk rekeszt használok. Sõt, nappal általában mindig a lehetõ legrövidebb záridõ a cél nálam, hogy a 120-szal rohanó vonatok se mozduljanak be.
Ilyen szûk rekesznél szerintem már néhány méter után végtelen az élességi tartomány, bár nem tudom milyen géped van. (Kisebb érzékelõnél ugye csak a fény mennyisége szempontjából fontos a rekesz, nem sok vizet zavar a mélységélességben. Kivétel a nagyszenzoros (2/3) kompaktok, de a'meg ritka madár...) Tükrösnél már számíthat, ott viszont akkor használsz kézi beállítást amikor akarod. Ergo inkább utóbbi. :-)
szerk.: Norbi, nem könnyebb simán MF és végtelen? :-) Ja és szenzort érdemes elõtte pucolni, szûk rekesznél szépen kijön majd minden porszem...
szerk.: Norbi, nem könnyebb simán MF és végtelen? :-) Ja és szenzort érdemes elõtte pucolni, szûk rekesznél szépen kijön majd minden porszem...
Optika kitol teljes zoom-ra, valami távoli objektumra rápittyenteni autófókusszal amit be tud fogni aztán manuálba vissza, rögzít és már meg is van. Én így csinálom már nagyon régóta. Akkor holnap csinálok egy ilyen szûk záras képet, jaj nektek ha ba fog égni. És fel fogom tölteni 3448x2736-os széleségû Wireless BMP-be ha ronda lesz
Na, F14...F18 elég szûknek számít nálam.
Ha minden kötél szakad, és nem akar autófókuszálni a gépem ég fotózásakor, akkor én kellõen távoli fákra szoktam fókuszálni, és azt a fókuszt rögzítem, és utána fordítom az ég felé a gépet. Ez persze elég házilagos megoldás, de nálam mûködik.
Ha minden kötél szakad, és nem akar autófókuszálni a gépem ég fotózásakor, akkor én kellõen távoli fákra szoktam fókuszálni, és azt a fókuszt rögzítem, és utána fordítom az ég felé a gépet. Ez persze elég házilagos megoldás, de nálam mûködik.
Nekem F24 a legkisebb rekesz, és van BULB funkció, ez a végtelenig nyitva funkció. Ha holnap lesz valami kipróbálom.
Igen, ez tûnik logikus magyarázatnak. A 15 másodperc ilyen körülmények között nem sok.