Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Hát azért a klíma és nyitható ablak nélküli 70°C-os busznál (332-es Vác-Rétság járaton sok ilyen van) talán jobb, ha van klíma. Az általam említett pesti vonalakon (300-311 és 321) az újfajta Volvo csuklósok közlekednek, azon kimondottan jó idõt, néha majdnem hideget csinál a klíma, és a többi klímás buszhoz képest (amilyen pl. a távolsági 1010-1013 járaton van sok) sokkal hatékonyabb a légcseréje, nem fülled be a levegõ akkor sem, ha 100-110-en vagyunk rajta.
Persze a nagy, nyitható ablak mindenhol a legjobb, ezzel olyan probléma szokott lenni, hogy a néninek huzatot kap a füle és bedagad neki, meg ilyesmik. Én ezért szeretem a nagyon régi fajta buszokat, azon csukott állapotban is van légcsere, bár az meg télen nem elõnyös
.
Minket a zápor szinte méterekkel került el, lehet, hogy a Homokbányában már esett, de az Alkotmány utcában még nem. (Kimentem a kiindulópontra, az átjáróból van kis kilátás is, de nem indultunk el a terepre).
Persze a nagy, nyitható ablak mindenhol a legjobb, ezzel olyan probléma szokott lenni, hogy a néninek huzatot kap a füle és bedagad neki, meg ilyesmik. Én ezért szeretem a nagyon régi fajta buszokat, azon csukott állapotban is van légcsere, bár az meg télen nem elõnyös

Minket a zápor szinte méterekkel került el, lehet, hogy a Homokbányában már esett, de az Alkotmány utcában még nem. (Kimentem a kiindulópontra, az átjáróból van kis kilátás is, de nem indultunk el a terepre).
A nem létezõ klímánál csak egy borzalmasabb van, ha van klíma és bekapcsolták.
Ha nincs klíma, nyitva az ablakok, ez nem városi járat esetén is jó légáramlást biztosít. Városban a nagy nyitható ablak a legjobb, ami az új buszokon már nincs.
Ha van klíma, az az elvárás, hogy néhány fokkal legyen alacsonyabb a hõmérséklet, mint a külsõ hõmérséklet. Itt kezdõdik a bibi, mert a klíma nem tud megfelelõ légcserét biztosítani, az utasok légzése során a levegõ páratartalma jelentõsen megnõ, légtelenné, fullasztóvá válik a levegõ. Ha sokkal hidegebb lenne, mint kinn, akkor mindenki megfázna. Utasként nem szállok fel klímás buszra, mert a légtelenségtõl az ájulás kerülget.
A tûrõképesség a korral sajnos csökken.
Ha nincs klíma, nyitva az ablakok, ez nem városi járat esetén is jó légáramlást biztosít. Városban a nagy nyitható ablak a legjobb, ami az új buszokon már nincs.
Ha van klíma, az az elvárás, hogy néhány fokkal legyen alacsonyabb a hõmérséklet, mint a külsõ hõmérséklet. Itt kezdõdik a bibi, mert a klíma nem tud megfelelõ légcserét biztosítani, az utasok légzése során a levegõ páratartalma jelentõsen megnõ, légtelenné, fullasztóvá válik a levegõ. Ha sokkal hidegebb lenne, mint kinn, akkor mindenki megfázna. Utasként nem szállok fel klímás buszra, mert a légtelenségtõl az ájulás kerülget.
A tûrõképesség a korral sajnos csökken.
Nem csodálom hogy a málnatermõ vidéken elviselhetõbb a klíma mint a Dél-Alföldön.

Minden esetben biztos nem helytálló, de akkor miért van az mégis, hogy a Rétság - Vác járatokon nincs nyavalygás sem légkondihiány, se rossz ablak, se semmi miatt, miközben a Vác-Újpest Városkapu járaton, ahol van (és mûködik is) légkondi, ott mindenki nyavalyog
. Persze, kivételek vannak, de a nagy átlag így viselkedik. Lehet, hogy a tájegység sem mindegy, de nálunk ez a helyzet
.
Falun nem biztos, hogy jobb a levegõ, pl. ha szeles az idõ, akkor a földekrõl folyamatosan száll föl a por, ma észleltem emiatt száraz légköri homályt is, 16h után nem sokkal.
Sze: örömmel veszem észre, hogy újra átment a talajfront. Délben egyszer már északira fordult a szél és megtorpant a melegedés, majd visszafordult nyugatiba és megugrott a T. Most újra északi szél fúj és ütemesen hûlni kezdett a levegõ.


Falun nem biztos, hogy jobb a levegõ, pl. ha szeles az idõ, akkor a földekrõl folyamatosan száll föl a por, ma észleltem emiatt száraz légköri homályt is, 16h után nem sokkal.
Sze: örömmel veszem észre, hogy újra átment a talajfront. Délben egyszer már északira fordult a szél és megtorpant a melegedés, majd visszafordult nyugatiba és megugrott a T. Most újra északi szél fúj és ütemesen hûlni kezdett a levegõ.
Szerintem ez nem biztos, hogy minden esetben helytálló... Az én véleményem pedig pont az, hogy a nagyvárosi emberek jobban bírják, elvégre ott sokkal durvább egy hõség nap, hét, hónap, mint kinn falun, a jó levegõn.
Kisebb településen élõ, nevelkedõ ismerõseim többet "vinnyognak".
Kisebb településen élõ, nevelkedõ ismerõseim többet "vinnyognak".

Ghána ide, Szahara oda, gyûlöletes most már ez a meleg. Nagy városokban kínszenvedés: izzadás, izzadás, izzadás. A laborokban, munkahelyeken nem lehet dolgozni, percenként törölgetni kell a homlokomat, hátamat, mindenemet, laborban 40+ fok, klíma nincs. Buszokon 70 fok, nyitott ablakok mellett is alig mozdul a levegõ, mindenki izzad, ragad minden, az emberek feszültebbek. Ez az idõ üdülõvárosokban, zöld környezetben, strandon, esetleg tengerparton tökéletes, de az emberek döntõ többsége városokban él, és ott bizony kevés haszna van ennek a dög melegnek. Tenni ellene nem tudunk, de érzéseim vannak iránta, ezeket írtam le az imént. Remélem jövõ héttõl eltakarodik ez a meleg innen legalább májusig, azt sem bánom, ha idén már a 25 fokot sem érjük el, bár ennek a realitása sajnos igen kicsi...