Repülés
Zoliii! Nem! A csûrõk egy gondolattal arrébb vannak a szárny vége felé valóban, de mi nem arról beszéltünk és nem ott vált le az áramlás. Ott is szokott és máshol is. Azokat, amikre Te gondolsz ground spoilers-nek nevezik és valóban a földön nyitják ki, az is a fékszárny része, de mi a levegõben bizonyos fokokra kiengedett fékszárnyakra gondoltunk, flaps és pontosan annak a végén vált le az áramlás. Link
Ez legalább emberi léptékû masina. :-) Alapvetõen tartok mindentõl, ami nagyobb egy hajszárítónál és berreg. :-)))
Egyszer repültem Korfura meg vissza egy Tu-154-gyel, de szabályosan halálfélelmem volt...
Egyszer repültem Korfura meg vissza egy Tu-154-gyel, de szabályosan halálfélelmem volt...
Repülésrõl lévén szó,én ennél a "traktornál" kezdtem,végülis ennél ragadtam,mással még nemigen repültem sajnos.
Átgondolva ennél szó szerint érezhetõ a repülés minden fizikai jelensége(a mezõgazdasági repülésre volt csak lehetõségem),itt nemigazán találod magad szembe a "buszos" jelleggel.
Link
Itt épp Anarkit szúnyogmentesítettük 2006.nyarán:Link
Az aerodinamikai elv mindegyiknél ugyanaz,csak maga az eszköz más.
Átgondolva ennél szó szerint érezhetõ a repülés minden fizikai jelensége(a mezõgazdasági repülésre volt csak lehetõségem),itt nemigazán találod magad szembe a "buszos" jelleggel.
Link
Itt épp Anarkit szúnyogmentesítettük 2006.nyarán:Link
Az aerodinamikai elv mindegyiknél ugyanaz,csak maga az eszköz más.
:-)
Sokan kevernek, fõleg, hogy a keresztnevünk is azonos az érdeklõdési körünk mellett. :-))) Teljesen véletlen az egybeesés és a hasonlóság. De ugye, tudjuk, a világ igen kicsike. :-)
Gondolom, hogy egy repcsisnek fontos, hogy a kívülálló ne keverje a repcsi Gizikéjét a repcsi gõzekéjével, de ahhoz egészen alulról kellene kezdeni, hogy megtudjam, mi micsoda egy ilyen nagy masinán...
Sokan kevernek, fõleg, hogy a keresztnevünk is azonos az érdeklõdési körünk mellett. :-))) Teljesen véletlen az egybeesés és a hasonlóság. De ugye, tudjuk, a világ igen kicsike. :-)
Gondolom, hogy egy repcsisnek fontos, hogy a kívülálló ne keverje a repcsi Gizikéjét a repcsi gõzekéjével, de ahhoz egészen alulról kellene kezdeni, hogy megtudjam, mi micsoda egy ilyen nagy masinán...
Azért annyira nem egetverõ probléma,hogy bocsánatot kérj.
Részemrõl annyi volt a "nemmindegy",hogy melyik lapot mikor és mire használják.
(Dehogyis akartam a 2 hölgyeményt keverni egymással,számomra nagyonis különálló,és/de kedves egyéniségek vagytok! )
Részemrõl annyi volt a "nemmindegy",hogy melyik lapot mikor és mire használják.
(Dehogyis akartam a 2 hölgyeményt keverni egymással,számomra nagyonis különálló,és/de kedves egyéniségek vagytok! )
Én kérek elnézést, semmi közöm nincs a repülõgépekhez, bár papírrepcsiben profi vagyok. Felõlem hívhatják akárminek, dinamikailag akkor is akadály és kész. :-)
Mellesleg Nolit és nolát se illik keverni...
Mellesleg Nolit és nolát se illik keverni...
Gyerekek,a fékszárnyat ne keverjük már össze semmivel,az a leszállásnál használt,és földetérés után fékezést elõsegítõ, a v.vezérsík tetején kinyitható áramlásrontó lap.
Amirõl beszéltek az a szárnyakon lévõ csûrõlap.
Érdekes a képen az a páracsík,Nolihoz hasonlóan nekem is az a véleményem,hogy az örvények a szárnyak végén lesznek láthatók idõnként,ott a legkisebb a légnyomás,bizonyos sebességnél kicsapódik a levegõ páratartalma(ld. a tornádók esete).
Speciel a képen látható tipusnál a szárnyvégre beépített lap miatt elvileg sohasem látható,hagyományos szárnytipusnál jelenik meg.
Az üzemanyagot nem tudom biztosra,melyik tipusnál hol engedik ki probléma esetén,de ahol ez látható lenne,az mindössze egy vékonyka "páracsík" formájában jelenne meg.
Amirõl beszéltek az a szárnyakon lévõ csûrõlap.
Érdekes a képen az a páracsík,Nolihoz hasonlóan nekem is az a véleményem,hogy az örvények a szárnyak végén lesznek láthatók idõnként,ott a legkisebb a légnyomás,bizonyos sebességnél kicsapódik a levegõ páratartalma(ld. a tornádók esete).
Speciel a képen látható tipusnál a szárnyvégre beépített lap miatt elvileg sohasem látható,hagyományos szárnytipusnál jelenik meg.
Az üzemanyagot nem tudom biztosra,melyik tipusnál hol engedik ki probléma esetén,de ahol ez látható lenne,az mindössze egy vékonyka "páracsík" formájában jelenne meg.
Apu szerint egyértelmûen örvény. Az üzemanyagot karnyi vastag csövön engedik ki, távol a hajtómûvektõl a szárnya vége felé, kifelé a fékszárnyaktól, bár gondolom géptípusa válogatja.
Örülök, hogy Te is így gondolod.
Dinamikailag minden kiálló tárgy (akadály), ami az áramló közeg (jelen esetben levegõ) útjában van, örvényeket kelt. Az, hogy a szárnyvégi miért nem látszik, valószínû már lépték kérdése, mert ugye bizonyos határokon belül tud a légáramlat keveredése miatt kifagyni a pára (pont emiatt van a le- és felszállásoknál több örvény), a fékszárny meg ugye más szögben áll az áramló levegõben, mint a teljes szárnyak, így lehet, hogy ez a kis különbség pont elegendõ az örvény láthatóvá válásához.
(Ági képén én is csõszerûnek látom amúgy a csíkot) Agyalok rajta, hogy miként lehetne házi körülmények közt modellezni a dolgot.
Dinamikailag minden kiálló tárgy (akadály), ami az áramló közeg (jelen esetben levegõ) útjában van, örvényeket kelt. Az, hogy a szárnyvégi miért nem látszik, valószínû már lépték kérdése, mert ugye bizonyos határokon belül tud a légáramlat keveredése miatt kifagyni a pára (pont emiatt van a le- és felszállásoknál több örvény), a fékszárny meg ugye más szögben áll az áramló levegõben, mint a teljes szárnyak, így lehet, hogy ez a kis különbség pont elegendõ az örvény láthatóvá válásához.
(Ági képén én is csõszerûnek látom amúgy a csíkot) Agyalok rajta, hogy miként lehetne házi körülmények közt modellezni a dolgot.