Repülés
Nola bizonyára átélt ilyesmit, akárcsak a fórum repülõsei. Elég erõs motorral az "ólajtó is tud repülni" de leszállni... a "született profik", a madarak is sokszor megszenvedik leszálláskor a szél játékait. (Láttam hirtelen támadt ellenszélben vadludat hátrafele repülni. Szegény próbált "leborítással" kifordulni a szélbõl, de a szél földhöz vágta. Ha van jó binoklid (én egy ruszki 20x60-assal lesem) megfigyelheted, kisrepülõk, de még magasan haladó sugárhajtású gépek is nemegyszer a szél- és sebességvektor átlójában "oldalazva" repülnek céljuk felé) A madarak testtömege kicsi, szárnyfelület-terhelésük fajfüggõen közel optimális. A repülõknél is optimalizálják amennyire lehet, de soktonnás nagy tömegtehetetlenségû fémdarabok kilengésének korrigálásánál szinte csak az ösztön és tapasztalat számít (számítógép is megteszi, de az ember még mindig jobb nála, viszont hamar elfárad). Egy világháborús vadászpilóta volt kollegám szokta mondogatni "kritikus helyzetben az automatika x@rt se ér, a legjobb mûszer még mindig pilóta a s..ge" Azt hiszem jó példa erre egy elfogási gyakorlatban megsérült F-15-ös gép története Link Hihetetlen. (A neten több hasonló videó található mûrepülõ, RC modell "félszárnyas" sikeres landolásáról, de azok bizonyíthatóan hamisítványok, legalábbis hamisítható videók)
Széllel szemben szállunk le és ha nem pályairányból fúj, akkor rá kell tartani és az utolsó pillanatban egyenesbe tenni. Amikor egyenesen jön a gép, de billeg földközelben, az a szélnyírás miatt van.